This page shows my collection of postcards from Linjeflyg.

Quoted from Wikipedia:

SVENSKA/SWEDISH:

Linjeflyg, eller LIN var ett svenskt flygbolag, grundat 2 april 1957 av SAS, Dagens Nyheter och Stockholmstidningen. Flygbolaget slogs samman med Scandinavian Airlines den 1 januari 1993.

Från början var Linjeflygs huvuduppgift att flyga tidningar och post på nätterna och passagerare och gods på dagarna, alla dessa transporter handlade om inrikesflygningar. SAS skötte flygningarna utrikes.

Bolagets första rena passagerarlinje gick mellan Malmö och Stockholm och flögs från början med en DC-3:a. Under sitt första verksamhetsår flög man mellan 11 flygplatser i Sverige; Jönköping, Kalmar, Karlstad, Kristianstad, Lidköping, Malmö (Bulltofta), Nordmaling, Stockholm (Bromma), Sundsvall (Midlanda), Visby och Växjö. Man hade även en linje till Köpenhamn.

Med åren skulle man så småningom ha 39 flygplatser på programmet, varav två i utlandet: Köpenhamn och Oslo. Dessa båda linjer flög man på SAS uppdrag.

VD År Namn 1957 - 67 Sven Östling 1967 - 73 Arne Wickberg 1973 - 78 Sten Sandberg 1978 - 80 Jan Carlzon 1980 - 83 Olle Hedberg 1984 - 87 Christer Magnusson 1987 - 92 Christer Nilsson 1992 - 93 Jan Sundling Från 1957 till 1983 var Stockholm-Bromma huvudflygplatsen i Linjeflygs system. Den 1 oktober 1983 flyttade man till den nyöppnade terminal 4 på Stockholm-Arlanda då man inte kunde leva upp till bullerkraven på Bromma.

På hösten 1990 sålde SAS sin andel i Linjeflyg till godstransportföretaget Bilspedition bara för att ett och ett halvt år senare köpa tillbaka den. Det finns flera spekulationer i varför detta skedde. SAS officiella linje är att flygbolaget linjeflyg under dåvarande situation hade satt sig en svår ekonomisk situation; man ville också upphöra med namnet Linjeflyg och istället endast använda sig av namnet SAS. Från 1 januari 1993 användes endast namnet SAS i marknadsföringen.

Linjeflyg was formed in 1957 as a Swedish domestic airline by Scandinavian Airlines System, Dagens Nyheter AB and Stockholms-Tidningen AB.

ENGLISH:

In October 1983, Linjeflyg moved from Stockholm-Bromma Airport in the central part of Stockholm, to Stockholm-Arlanda Airport in the north of Stockholm. Bromma had been the main hub for Linjeflyg since 1957. On 10 September 1990, Scandinavian Airlines System (SAS) sold their 50% in Linjeflyg to Bilspedition for 475 million Swedish crowns (SEK). Approximately six months later SAS bought it back. In February 1992, Linjeflyg became too big a threat for SAS. Consequently, SAS bought up the last 50% in Linjeflyg, to perpetuate its dominance. On 1 January 1993, Linjeflyg was merged into SAS. Linjeflyg was Sweden's largest domestic airline. It served over 20 domestic airports and carried over 5 million people annually. Linjeflyg had 2200 employees in 1992, and was the largest Fokker F28 operator in the world, at that time.

Linjeflyg - airline issued (4)

Aeroprint, Borås (6)
Browcom Publishing Ltd, England (1)
Charles Skilton & Fry, United Kingdom (1)
Fukuda Cards (1)
Grako, Stockholm, Sweden (1)
Sa-mar AB, Sweden (1)
U.S. Publications, Köln, Germany (1)

Current number of postcards on this page:
16

This page was last updated on May 20, 2012

Linjeflyg
Fokker F28-4000
SE-DGC

A6 size (105 mm x 148 mm)
Color photography

Printed by: Not explicitly stated, but assumed to be Linjeflyg.
(Unnumbered)

Photo: Unknown

Unused

Fokker F28-4000
SE-DGS

A6 size (105 mm x 148 mm)
Color photography

Printed by: Not explicitly stated, but assumed to be Linjeflyg.
(Unnumbered)

Photo: Unknown

Unused

Boeing B-737
SE-DNB

A6 size (105 mm x 148 mm)
Color photography

Printed by: Not explicitly stated, but assumed to be Linjeflyg.
(Unnumbered)

Photo: Unknown

Unused

Fokker F28's from Linjeflyg in formation flight over Stockholm during the 30 year anniversary May 2nd 1987

A6 size (105 mm x 148 mm)
Color photography

Printed by: Not explicitly stated, but assumed to be Linjeflyg.
(Unnumbered)

Photo: Peter Liander

Post marked March 7 1989

Aeroprint, Borås, Sweden
Fokker F-28
Unknown registration

A6 size (105 mm x 148 mm)
Color photography

Printed by: Aeroprint, Borås, Sweden.
(Nr: 10)

Photo: Fokker B. V.

Unused

Fokker F-28
SE-DGP

A6 size (105 mm x 148 mm)
Color photography

Printed by: Aeroprint, Borås, Sweden.
(Nr: 47)

Photo: Jonny Andersson

Unused

Convair CV-440 Metropolitan
SE-CCO

A6 size (105 mm x 148 mm)
Color photography

Printed by: Aeroprint, Borås, Sweden.
(Nr: 58)

Photo: Tommy Lakmaker

Unused

Fokker F-28
SE-DGP

A6 size (105 mm x 148 mm)
Color photography

Printed by: Aeroprint, Borås, Sweden.
(Nr: 90)

Photo: Fokker B. V.

Unused

Fokker F-28
SE-DGS

A6 size (105 mm x 148 mm)
Color photography

Printed by: Aeroprint, Borås, Sweden.
(Nr: 106)

Photo: Fokker B. V.

Post marked Oct 20 1987

Boeing 737-500
SE-DNA

A6 size (105 mm x 148 mm)
Color photography

Printed by: Aeroprint, Borås, Sweden.
(Nr: 837)

Photo: Arne Roosme

Unused

Browcom Publishing Ltd, Middx, England
Fokker F-28
SE-DGF

Old postcard size 14x9 cm
Color photography

Printed by: Browcom Publishing Ltd, Middx, England.
(Nr: 99)

Photo: Jean-Luc Altherr

Unused

Charles Skilton & Fry Ltd., United Kingdom
Fokker F-28
SE-DGD

A6 size (105 mm x 148 mm)
Color photography

Printed by: Charles Skilton & Fry Ltd.
(Nr: 106)

Photo: Fokker B. V.

Unused

Fukuda Card
Fokker F-28
SE-DGD and
SE-DGE

A6 size (105 mm x 148 mm)
Color photography

Printed by: Fukuda Card.
(Unnumbered)

Photo: Unknown

Writings on back

Grako, Stockholm, Sweden
Convair CV-440 Metropolitan
SE-CRT
Bromma Airport, Stockholm, Sweden

A6 size (105 mm x 148 mm)
Color photography

Printed by: Grako.
(Nr: 130/212)

Photo: Giovanni Trimboli

Unused

Sa-mar AB
Convair CV-440 Metropolitan
SE-CRM
Midlanda Airport, Sundsvall-Härnösand, Sweden

A6 size (105 mm x 148 mm)
Color photography

Printed by: Sa-mar AB.
(Nr: D. 2/668)

Photo: Unknown

Post marked November 6 1977

U.S. Publications, Köln, Germany
Fokker F-28
SE-DGR
Paris Orly Airport, France

Old postcard size 14x9 cm
Color photography

Printed by: U.S. Publications, Köln, Germany.
(Nr: 156)

Photo: J. Guillem

Unused